لامپ C-224 از فناوری LiFi برای انتقال داده ها از طریق نور استفاده می کند

الکساندر پیکیوتو فارغ التحصیل ALCAL با شرکت فن آوری فرانسوی Oledcomm برای طراحی چراغ ساطع کننده LiFi برای کتابخانه ها همکاری کرد.

 

این لامپ که توسط Picciotto برای استادان خود دوره طراحی محصول در Ecole cantonale d'art de Lausanne (ÉCAL) در رنس سوئیس ایجاد شده است ، از LED های LED برای انتقال داده ها از طریق امواج نور مرئی به دستگاه هایی با دانگل مناسب استفاده می کند.

 

لامپ همچنین از فرستنده های مادون قرمز برای انتقال داده ها از طریق نور نامرئی برخوردار است و این امکان را می دهد تا اتصال LiFi حتی در هنگام خاموش بودن نور فعال شود.

 

Picciotto می گوید: "C-224 یکی از اولین لامپ های LiFi در جهان است." "این فن آوری می تواند نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر ، بارگیری داده ها ، تماشای فیلم های آنلاین - همه با سرعت بسیار بالا" را تغییر دهد.

 

لامپ C-224 از فناوری LiFi برای انتقال اطلاعات از طریق پرتوهای نور استفاده می کند

LiFi یک فناوری است که از امواج نور برای انتقال داده به جای امواج رادیویی استفاده شده توسط Wi-Fi استفاده می کند. این نخستین بار در دانشگاه ادینبورگ توسعه یافته و در سال 2011 در سخنرانی TED توسط استاد هارالد هاس معرفی شد.

 

اگرچه LiFi در چند سرمایه گذاری تجربی مورد استفاده قرار گرفته است ، اما هنوز توسط جریان اصلی تصویب نشده است. Oledcomm یکی از اولین شرکتهایی است که LiFi را به روشی در دسترس برای مصرف کنندگان به بازار عرضه می کند.

 

 

داستان مرتبط

فیلیپس لایتینگ از انتقال به LiFi جایگزین Wi-Fi خبر داد

از آنجا که از دستگاه های متصل بیشتری استفاده می کنیم ، شبکه های Wi-Fi موجود ممکن است به دلیل ظرفیت پهنای باند امواج رادیویی قادر به تحقق تقاضا نباشند. شبکه های Wi-Fi نه تنها به پهنای باند محدود نمی شوند بلکه مشکلات بالقوه ای در زمینه سرعت و امنیت داده ها نیز وجود دارد.

 

طبق گفته Picciotto ، LiFi راه حلی برای این مسائل ارائه می دهد. نور بسیار سریعتر از امواج رادیویی حرکت می کند و طیف امواج نور بسیار بزرگتر از امواج رادیویی است.

 

لامپ C-224 از فناوری LiFi برای انتقال اطلاعات از طریق پرتوهای نور استفاده می کند

Picciotto توضیح می دهد: "LiFi می تواند 100 برابر سریعتر از Wi-Fi باشد و برای رسیدن به سیگنالی که باید از نظر جسمی تحت پرتوی نور قرار داشته باشید ، بنابراین محافظت از داده ها آسان تر است."

 

c-224 برای استفاده در کتابخانه های عمومی طراحی شده است و به هر لامپ امکان اتصال چهار کانون فراهم می شود.

 

Picciotto می گوید: "شکل دیفیوزر نور برای پوشاندن کل مساحت جدول با نور و شبکه طراحی شده است." "لامپ خود باید مانند یک جلسه ، از آن استقبال کند تا مردم را به طور طبیعی به سمت آن سوق دهد."

 

سر لامپ c-224 از آلومینیوم با دیفیوزر Plexiglass Satinice ساخته شده است تا نور به طور مساوی پخش شود. فرستنده های مادون قرمز با چهار بخش شیشه ای تحت درمان با آینه پوشانده شده اند تا از آسیب دیدگی چشم انسان جلوگیری کنند. این چهار بخش به عنوان نقاط تاریک روی دیفیوزر قابل مشاهده است و از لامپ و شکل و شمایل منحصر به فرد آن لمس می کند.

 

روشنایی فیلیپس

داستان مرتبط

نوسان چراغ های اداری LED به کارگران مانند کافئین افزایش انرژی می دهد

LiFi می تواند یک فن آوری تعریف کند که باعث کاهش ترافیک در امواج رادیویی شود. به کنسرت ها و استادیوم های فوتبال فکر کنید یا جشن های سال جدید که در آن مشکلات ارتباطی توسط دستگاه های زیادی ایجاد می شود که سعی دارند همزمان از این امواج استفاده کنند.

 

با افزایش تقاضا برای اتصال دائمی و گسترش اینترنت اشیا ، LiFi می تواند در صورت توزیع در محیط های شهری به ایجاد شهرهای هوشمند کمک کند. به عنوان مثال ، می تواند از طریق چراغ های خیابانی یا در شبکه های حمل و نقل عمومی در چراغ های سقفی ساطع شود.

 

شرکت فناوری جهانی Philips در اوایل سال جاری حرکت خود را به فناوری LiFi اعلام کرد. بزرگترین شرکت روشنایی جهان پیش از این LED های مجهز به LiFi را با استفاده از Philips Lighting در دفتر املاک و مستغلات Icade در La Defense ، پاریس نصب کرده است.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» لامپ C-224 از فناوری LiFi برای انتقال داده ها از طریق نور استفاده می کند »» سه شنبه 01 بهمن 1398
» اپل ، گوگل و آمازون متحد می شوند تا همه محصولات خانه هوشمند با یکدیگر صحبت کنند »» شنبه 28 دی 1398
» آموزش آشپزی »» چهارشنبه 25 دی 1398
» یک پیروزی مضاعف برای آدیداس در شورای بین المللی مراکز خرید 2019 »» چهارشنبه 25 دی 1398
» Cadaval & Solà-Morales یک خانه مکعب تمام سفید در مونتری ایجاد می کند »» دوشنبه 23 دی 1398
» جامعه تجربی مکزیک شامل مسکن اجتماعی توسط تاتیانا بیلبائو و فریدا اسکوبودو است »» دوشنبه 23 دی 1398
» کرکره های چوبی خانه بانکوک را که برای نوشتن و پخت طراحی شده است ، پنهان می کنند »» شنبه 21 دی 1398
» معماران استرالیا خدمات طراحی خیرخواهانه را برای کسانی که تحت تأثیر بحران آتش بس قرار دارند ارائه می دهند »» جمعه 20 دی 1398
» Contreras Earl طراحی برج کوئینزلند را در استرالیا طراحی کرده است »» پنجشنبه 19 دی 1398
» BIG Toyota Woven City ، اولین انکوباتور شهری جهان را طراحی می کند »» چهارشنبه 18 دی 1398